Saturday, December 18, 2010

3 alam pecah punggungmu

Pasangan Karim dan Nora teruja bakal menimang cahaya mata. Maklumlah sudah 9 tahun setengah kahwin baru dikurniakan anak.

*detik 2 pagi hari selasa,di wad pembedahan.

Nora bertarung untuk menyelamatkan nyawa anak sulungnya.uwekk!uwekk! seorang bayi lelaki yang cukup sifat dilahirkan.Gembira bukan main lagi pasangan itu.Mereka beri nama Raziq kerana suka hati mereka lah nak letak nama apa kan.

Raziq seorang yang keras(bukan sifat sebenar), berambut pendek (bukan rambut sebenar), sudah menjangkau usia 16 tahun.Sikap raziq mula berubah.Dia seakan sudah menceburi alam yang berlainan.Gayanya tak ubah seperti wanita gedik yang dahagakan kasih seorang lelaki.Sudah pandai memakai coli dan sebagainya.Mula berdada besar mengalahkan wanita tulen.Kenapa?apa yang telah terjadi pada Raziq yang sekarang ini Raziqah.Noda -noda hitam raziq bermula tatkala merasakan dirinya cute dan cantik macam perempuan.Dipendekkan cerita,Raziq pun jadilah seperti apa yang diimpikan dan ingin mendalami lagi alam baru yang hot tu.

Raziq mula berminat dengan kegiatan lorong hancing setelah terpengaruh dengan rakannya,Rose(dulunya,Rosli).Tawar menawar dengan buat muka sweet nya untuk menarik perhatian lelaki sangap.Ramai yang meminati Raziqah kerana dirinya seratus persen macam perempuan.Nak dijadikan cerita,Raziq mula jatuh hati dengan seorang pemuda luar negara bernama Setongkol Stif Ostin.Mereka bercinta bagai semut dan anai-anai.

Setongkol Stif Ostin mengajak Raziq bercuti di sebuah pulau.Tak payah ceritalah lebih lanjut,faham sendiri sudah.Sewaktu di dalam kapal terbang ,Raziq merasakan kepondanan dia tercabar. Seorang yang sama sepertinya duduk berdekatan dan Raziq tercabar kerana makhluk itu lebih mantap darinya.Raziq bertanya "hai,  you pun nak bercuti ke? nama i raziqah" dengan nada gedik nakal."ya, I nak bercuti.Nama I Cathy(dulunya Katiman)"ujar Cathy kepada Raziq dengan nada garau.Lalu mereka berbual untuk mengenali lebih rapat dan berbuallah mereka sepanjang penerbangan itu.Setongkol Stif Ostin turut mesra,tak cukup dengan wanita tempatan(tu pun kalau wanita lah).

Ketika dalam perjalanan sampai ke destinasi,tiba-tiba Cathy sesak nafas."Tolong I,tolong,tolong,tolong dan poooom(bunyi letupan). Aset Cathy yang dari tadi Raziq cemburu meletup.Tamatlah riwayat Cathy sebagai wanita jadian.Menurut pakar,letupan itu berlaku kerana tekanan yang tinggi di dalam pesawat.Raziq tiba tiba gemuruh kerana dia juga ada melakukan sesuatu pada asetnya itu.Sebaik kejadian itu,Raziq tiba-tiba meroyan."Eh,dah kenape dengan awaks ni?"ujar Setongkol Stif Ostin dengan nada pelat Melayu kepada Raziq.

Raziq mula insaf dan mahu berubah.Sesampainya di pulau itu,Raziq kembali mencium sejadah dan betul-betul insaf.Setongkol Stif Ostin dah memang penjajah,terus lari meninggalkan Raziq dan mencari lelaki lain,memang sangap dah jantan ni.Raziq pulang ke rumah semula dan pasangan Karim dan Nora benar-benar terkejut."Mak ,Raziq dah berubah,ampunkan Raziq mak".Akhirnya,Raziq pun berkahwin ,dapat anak ,tua dan mati.Itulah putaran yang perlu dilalui setiap benda hidup.Persiapan untuk ke akhirat kelak juga perlu dirapikan. -TAMAT-

nota:cerita di atas tiada kena mengena antara hidup dan mati.

 by: Syafiq Mohamad


No comments:

Post a Comment